Artykuły

Samochód rodem z USA – szaleństwo czy doskonały wybór ?

Jak powszechnie wiadomo, motoryzacja w Stanach Zjednoczonych jest zjawiskiem, jakiego nie można zaobserwować w takiej formie na starym kontynencie. Ktoś kiedyś powiedział: "...na całym świecie człowiek szuka różnych ułatwień, aby nie wychodzić z domu. W Ameryce zrobiono wszystko, aby nie wysiadać z auta." Te dwa zdania definiują pewien obszar życia Amerykanów. Wiele rzeczy w USA można załatwić bez…
Czytaj

Lekki samochód ciężarowy klasy 2” do jazdy na co dzień, czyli autor 40ton.net opowiada o swoim Tahoe

Wyobraźcie sobie, że na przykład Mercedes-Benz postanawia wziąć podwozie modelu Sprinter i postawić na tym stosunkowo niskie nadwozie typu kombi. Ze Sprintera zostaje praktycznie wszystko - układ napędowy, rama, przednie zawieszenie, czy też pulpit kierowcy, a jednocześnie użytkowa baza narzuca nadwoziu typowo dostawcze rozmiary. Zmienione zostanie jedyne tylne zawieszenie, zamiast resorów otrzymując konstrukcję drążkową. Nie…
Czytaj

Jeep Renegade Trailhawk – TEST

Jeep Renagade jest najmniejszym modelem w rodzinie Jeep’a, który powstał w amerykańsko-włoskiej współpracy w ramach Fiat Chrysler Automobiles. Auto zawiera myśl technologiczną z USA i włoskie silniki. Dodatkowo produkcję zlokalizowano w Włoszech w zakładzie SATA w Melf , równolegle zaoferowano jego technologicznego bliźniaka – Fiata 500 X. Przez kilkaset kilometrów miałem przyjemność testować najmocniejszy model…
Czytaj

Z cyklu how to – Więcej światła ze starych lamp

Jeździsz amerykanem ale tylko w dzień? Niestety już na stałe przylgnęła do aut zza Oceanu opinia, że ich światła ustępują jakością świecenia samochodom z Europy czy Azji. Czy to mit czy prawda? Może problem leży tylko w szybko zużywających się elementach lampy? Czy można coś z tym zrobić? Oto kilka wskazówek, jak poradzić sobie z…
Czytaj

Jak nas widzą za Atlantykiem?

Rex Roy, na łamach amerykańskiego portalu Detroit News opisał swoje wrażenia z podróży do Niemiec. Jako, że jest dziennikarzem motoryzacyjnym, skupił się głównie na omówieniu, zgoła bardzo egzotycznej dla niego i jego rodaków, kultury jazdy u naszych sąsiadów. (więcej…)
Czytaj

Samochody marzeń w Beaulieu

  • american-motors-amx-1972
  • buick-century-convertible-1955
  • buick-reatta-1989
  • buick-series-40-phaeton-1930
  • buick-skylark-1953
  • cadillac-355-1931
  • cadillac-355b-1932
  • cadillac-coupe-de-ville-1959
  • cadillac-eldorado-1956
  • cadillac-fleetwood-75-limousine-1961
  • chevrolet-bel-air-1958
  • chevrolet-corvette-coupe-1973
  • chevrolet-corvette-indy-1978
  • chevrolet-corvette-sting-ray-1963
  • chevrolet-corvette-stingray-1969
  • chevrolet-eckler-corvette-1981
  • chevrolet-impala-1958
  • chrysler-300c-1957
  • chrysler-300f-1960
  • chrysler-custom-imperial-cl-1933
  • chrysler-new-yorker-club-coupe-1946
  • chrysler-new-yorker-convertible-coupe-1941
  • dodge-charger-rt-1971
  • dodge-convertible-1934
  • dodge-custom-royal-1959
  • dodge-superbee-1970
  • ford-mustang-convertible-1973
  • ford-mustang-mach-1-1969
  • ford-rs-200-1986
  • ford-shelby-mustang-gt500-kr-1968
  • ford-sierra-rs-500-cosworth-1987
  • ford-skyliner-1957
  • ford-thunderbird-1957
  • hudson-commodore-eight-1950
  • hudson-hornet-1951
  • hudson-terraplane-1937
  • hupmobile-model-20-runabout-1911
  • lincoln-continental-1940
  • lincoln-continental-mark-ii-1956
  • lincoln-l-dual-cowl-phaeton-1929
  • lincoln-premier-1957
  • logo
  • mercury-1947
  • mercury-monarch-custom-1950
  • nash-ambassador-1956
  • nash-sedan-1932
  • oldsmobile-4-4-2-1971
  • oldsmobile-cutlass-1970
  • plymouth-aar-cuda-1970
  • plymouth-superbird-1970
  • pontiac-gto-1966
  • pontiac-sedan-1937
  • pontiac-starchief-1956
  • pontiac-trans-am-455-super-duty-1974
  • pontiac-trans-am-500-pace-daytona-1979
  • studebaker-commander-v-8-1954
  • studebaker-model-45-1933
  • studebaker-president-1931
  • studebaker-sky-hawk-v-8-1956
  • tucker-torpedo-1948
  • american-motors-amx-1972
  • arkusz-z-miniaturami-1

Narodowe Muzeum Motoryzacji w Beaulieu to autentyczny raj dla miłośników aut, które jeżdżą po drogach świata. Każdy model z kolekcji to osobna opowieść, historia trendów w motoryzacji zmieniających się na przestrzeni lat.

W roku 1952 otwarto Palace House lorda Montagu w Beaulieu i jego ogrody dla publiczności. W holu wystawiono kilka samochodów, które stały się zalążkiem muzeum. Kolekcja uzupełniana była stopniowo, a następne samochody eksponowano w różnych częściach pałacu. W roku 1958 stało się jasne, że trzeba zbudować specjalnie zaprojektowany budynek w parku dla zbioru, bo Palace House powoli nabierał olejowego zapachu garażu.